inspi
racje

Czy wkrótce dobijemy do setki? Ponad 92% Polaków jest aktywnych w sieci!
Ponad 92% Polaków aktywnych w sieci żródło: Ponad 92% Polaków aktywnych w sieci

Wielu właścicieli firm wciąż zastanawia się, czy aktywność w mediach społecznościowych jest niezbędna. Odpowiedź wydaje się być prosta: oczywiście, że tak. Jednak dlaczego tak właściwie warto być aktywnym w sieci?

 

Rozwój mediów społecznościowych widoczny jest przede wszystkim na przestrzeni ostatnich lat. Wystarczy zadać sobie proste pytanie: “Kto z moich znajomych nie jest obecny na Facebooku czy Instagramie?”. Wraz z upływem czasu zmieniają się trendy dotyczące funkcjonowania w przestrzeni mediów społecznościowych, pojawiają się kolejne platformy, następują przekształcenia co do preferowanej formy publikowanych treści. Jeszcze przed kilkoma laty dominujący był Facebook, teraz coraz bardziej znaczącą pozycję przypisuje się Instagramowi czy TikTokowi. I choć preferencje w dużej mierze zależą od wieku użytkowników, jedna rzecz jest pewna - niemal wszyscy korzystają już z Internetu.

 

Główny Urząd Statystyczny każdego roku przeprowadza badanie pt.: “Społeczeństwo informacyjne w Polsce”, w którym sprawdzana jest obecność Polaków w sieci. Zgodnie z najnowszymi wynikami, w 2021 r. łącznie aż 92,4 proc. gospodarstw domowych z osobami w wieku 16-74 lata miało dostęp do Internetu. Spośród tych osób blisko 70 proc. zadeklarowało, że prywatnie korzysta z sieci w celu czytania wiadomości, a blisko 66 proc. właśnie tam szuka informacji o produktach czy usługach. Dane te są niepodważalne i bezpośrednio odpowiadają na pytanie “Dlaczego warto być w sieci”.

 

Aktywne prowadzenie strony internetowej swojego biznesu czy profili w mediach społecznościowych jest obecnie najprostszą metodą dotarcia do potencjalnych klientów oraz utrzymania relacji z tymi, którzy znają naszą markę nie od dziś! Dobrze stworzona i realizowana strategia komunikacji może umocnić pozycję firmy na rynku, zbudować świadomość marki, wpłynąć na rozwój i reputację. Jednak założenie profilu na jednym z portali społecznościowych i publikowanie co jakiś czas posta to stanowczo za mało.

 

Jak pokazują wyniki badania “Społeczeństwo informacyjne w Polsce”, każdy właściciel przedsiębiorstwa, który nie jest aktywny w sieci, powinien poważnie rozważyć możliwość rozpoczęcia komunikacji z klientami właśnie tymi kanałami. Media społecznościowe nie bez powodu w tak krótkim czasie zyskały popularność na całym świecie. Dzięki nim pozyskanie nowych klientów i utrzymywanie kontaktu ze stałymi stało się proste. W dodatku komunikacja odbywać się może zawsze, bez ograniczeń terytorialnych, a także bez granic na linii nadawca-odbiorca. Warto jednak przemyśleć co, jak, gdzie i kiedy komunikować.

 

Chcesz rozpocząć komunikację w Internecie? A może zmienić coś w dotychczasowej aktywności? Napisz do nas na adres zapytaj@sofine.pl i zaistnij w sieci! 

Skontaktuj się z nami zapytaj@sofine.pl
+48 91 433 00 58