inspi
racje

4 powody, dla których reklama w Internecie jest skuteczniejsza od reklamy w TV
4 powody, dla których reklama w Internecie jest skuteczniejsza od reklamy w TV żródło: 4 powody, dla których reklama w Internecie jest skuteczniejsza od reklamy w TV

Jak wynika z najnowszego raportu z badania AdEx, realizowanego przez IAB Polska we współpracy z PwC, w pierwszym kwartale 2019 roku w kampanie reklamowe online zainwestowano 1,1 mld zł. Z dodatkowych analiz wynika, że wydatki reklamodawców na Internet stały się większe od nakładów na telewizję. Co decyduje, że tak się dzieje? Przeczytajcie!
 

1. Reklama w Internecie jest tańsza

 

Powiedzmy to wprost: różnica kosztów między reklamą telewizyjną a reklamą w digitalu jest ogromna. 30-sekundowa reklama w TV – która może (ale nie musi) dotrzeć do Twojej idealnej publiczności – będzie Cię kosztować setki tysięcy złotych.

 

W przeciwieństwie do tego masz do dyspozycji Internet. Koszt zatrudnienia agencji marketingowej lub specjalisty od SEO, który pomoże organicznie dotrzeć do docelowych odbiorców (i to w długoterminowej perspektywie!), jest nieporównywalnie niższy. Także Google Ads czy e-mail marketing nie wymagają wysokich budżetów i nie obciążą Twojego portfela.
 

2. Digital marketing to lepsza segmentacja

 

Tradycyjna reklama telewizyjna wyświetli się każdemu, kto akurat włączy dany kanał. Aby dotrzeć do idealnej grupy odbiorców, musisz przewidzieć, jaki rodzaj programów telewizyjnych może się im spodobać. Wprawdzie badanie oglądalności telewizji Nielsena pozwala oszacować dane demograficzne widowni, są to jednak dane mocno szacunkowe, a nie dokładne liczby. 

 

Digital marketing pozwala na znacznie większą personalizację. Szukasz „czerwonej kurtki sportowej”? Świetnie, nasza firma ma dokładnie taką kurtkę, o której marzysz. Zastosowaliśmy odpowiedni filtr, abyś w wynikach wyszukiwania Google’a zobaczył tę ofertę. Jeśli nawet jej nie kupisz – trudno, wykorzystamy remarketing, abyś tak szybko o tej kurtce nie zapomniał. Może jednak w końcu się skusisz?

 

Niestety, tego samego nie powiemy o telewizji. Tutaj decydują tylko prognozy, przypuszczenia, szacunki.
 

3. Reklama w Internecie jest elastyczna

 

Przeprowadzając kampanię reklamową online, masz możliwość jej śledzenia, dokonywania pomiarów, a nawet korekty w czasie rzeczywistym. Wystarczy kontrolować CTR, współczynniki konwersji, aby móc reagować szybko.

 

Z reklamami telewizyjnymi jest nieco inaczej. Ani dane oglądalności nie będą zbyt dokładne (wspominaliśmy o tym powyżej), ani wprowadzenie jakichkolwiek zmian nie będzie szybkie. Tym bardziej też na pewno nie tanie.

 

4. Format video? Teraz także online!

 

Telewizja od zawsze miała pewną przewagę. W końcu opowiadała historię najlepiej – na Twoich oczach, w krótkim czasie, dostawałeś scenę, bohaterów, problem i oczywiście – rozwiązanie. W Internecie w tym czasie królowały irytujące banery.

 

Na szczęście specjaliści od digital marketingu szybko odkryli siłę video w Internecie. W końcu coraz częściej użytkownicy wybierają treści internetowe jako preferowaną metodę rozrywki. Reklamy video online stanowią potężne zagrożenie dla telewizji, ponieważ znany i lubiany format opowiadania historii pojawił się teraz także na platformie preferowanej przez konsumentów. I o to chodzi.

 

Jak dowodzą badania, media cyfrowe skutecznie wypierają te tradycyjne. A reklama – cóż – świat marketingu zawsze podążał za trendami. Chcąc dotrzeć do swojej grupy docelowej, marki będą musiały poważnie rozważyć wykorzystanie możliwości digital marketingu. 

 

Potrzebujesz kampanii reklamowej w digitalu?

 

Skontaktuj się z nami zapytaj@sofine.pl
+48 91 823 88 25