SO FINE Blog

Dlaczego strategia ma znaczenie dla Twojego biznesu?

Ola Autor: Ola, 23.05.2019 Insider

W dzisiejszych czasach marketing daje praktycznie nieskończenie wiele możliwości. Od Facebooka, przez chatboxy, współpracę z influencerami po bilbordy. Mogą przyprawić o zawrót głowy i wybór najlepszej drogi nierzadko budzi wątpliwości.

Jak zacząć promowanie naszej marki i wybrać najlepszą drogę komunikacji?

Odpowiedzią na to pytanie jest strategia! To punkt wyjściowy wszystkich działań marketingowych. Nasz przewodnik mówiący do jakiego klienta powinniśmy mówić i w jaki sposób. Jeżeli nadal zastanawiacie się, czy warto zlecić agencji stworzenie strategii to zebraliśmy dla Was kilka punktów, które według nas mają duże znaczenie dla sukcesu marki.

1. KTO?

Określenie kim jest klient.

Świadomość tego, kim jest potencjalny klient pozwala nam na celniejszą i bardziej adekwatną komunikację. Znając naszych klientów, wiemy, które narzędzia marketingu przyniosą najlepiej oczekiwane skutki. Przykład z życia wzięty: jeżeli promujemy event sportowy, to najlepiej będzie targetować osoby zainteresowane daną dyscypliną lub mieszkające niedaleko miejsca wydarzenia. Dzięki temu mamy pewność, że wydajemy pieniądze na komunikację z osobami, które mogą być rzeczywiście zainteresowane produktem.

2. CO?

Zdefiniowanie, co nas odróżnia od konkurencji.

Jeżeli chcemy przekonać innych do wybrania naszej marki, sami musimy wiedzieć na jakiej zalecie chcemy skupić się najbardziej. Każdy produkt naszych klientów ma wiele korzyści, ale komunikacja powinna być konkretna. Dzięki temu komunikacja ma silniejszy wydźwięk.

3. JAK?

Wybranie kanału komunikacji.

Wiemy już kim jest nasza grupa docelowa i co chcemy przekazać potencjalnemu klientowi. Teraz musimy odpowiedzieć na pytanie, gdzie są tzw. punkty styku. To pojęcie oznacza miejsca, w których klient ma kontakt z marką. Wybór kanałów komunikacji musi być dostosowany do preferencji i zachowań grupy docelowej. Który serwis społecznościowy wybralibyście prowadząc markę sprzedającą herbatę na odchudzanie? Nasza podpowiedź: na pewno nie LinkedIn!

Praca, która ma swoje fundamenty w przemyślanej strategii prowadzi do dobrych wyników. Dzięki niej jesteśmy prowadzić jednolitą komunikację, która skutkuje w budowaniu silnych marek. Tworzy jasną ścieżkę, którą podążamy do sukcesu jednocześnie w zwięzły sposób przekazując walory produktu.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu strategii marketingowej dla swojej marki? W takim razie:

Zapytaj o wsparcie

 

Skontaktuj się z nami

zapytaj@sofine.pl
+48 91 823 88 25

Pozwól się zainspirować i zapisz się do naszego newslettera.