inspi
racje

„Quo Vadis, Facebook?”, czyli co wiemy po F8
newsroom.fb.com żródło: newsroom.fb.com

Za każdym razem, kiedy Mark Zuckerberg zapowiada kolejną konferencję F8 całe środowisko wstrzymuje oddech. Bynajmniej nie ze strachu. Po prostu każdy zachodzi w głowę, co tym razem zostanie zaprezentowane.​​

 

Tegoroczna edycja odbyła się 18 i 19 kwietnia w San Jose w Kalifornii. W „realu” wzięło w niej udział ponad 4000 uczestników, a kolejne miliony śledziły transmisję wydarzenia za pomocą Facebook Live. Podczas spotkania przedstawiciele portalu przedstawili szereg usprawnień i kierunków, w których najpopularniejsza sieć społecznościowa będzie zmierzać.

 

Wybrałem dla Was dwa obszary, w których wprowadzono zmiany.

 

Social VR

 

Rzeczywistość wirtualna od pewnego czasu podbija serca kolejnych użytkowników. Wydawało się naturalnym, iż social mediowy potentat wykorzysta tę technologię u siebie. Efektem prac specjalistów z Menlo Park jest Facebook Spaces. Jest to aplikacja obsługująca wirtualną rzeczywistość, której wersję beta znajdziemy na platformie Oculus Rift. Zakładając specjalne okulary, przenosimy się do wygenerowanej komputerowo rzeczywistości, w której możemy kontaktować się z naszymi znajomymi i spędzać z nimi czas bez względu na to, w jakiej odległości od siebie się znajdujemy. Wyobraźcie sobie, że chcecie zobaczyć się ze swoją siostrą, która wyjechała na studia na drugi kontynent. Zakładacie swoje okulary, spotykacie się z nią w wybranej przez Was przestrzeni (może to być Wasz ulubiony park), widzicie swoje awatary i możecie nawet zrobić sobie selfie, które potem udostępnicie na Facebooku.

 

źródło: newsroom.fb.com

 

Messenger się rozrasta

źródło: newsroom.fb.com

Aplikacja, z której korzysta ponad 1,2 miliarda użytkowników dawno przestała być tylko komunikatorem. Obecnie jest na niej aktywnych ponad 100 tysięcy deweloperów oraz 100 aktywnych botów miesięcznie. Na konferencji zaprezentowano narzędzia i udogodnienia zarówno dla użytkowników, jak programistów. Wkrótce pojawi się sekcja Discover, która pozwoli na odnajdywanie aktywnych botów. Zapowiedziane zostało również usprawnienia w komunikacji z marką. Teraz będziemy mogli komunikować się z firmami w kilka osób. Ciekawą innowacją jest zaimplementowanie do Messengera opcji zamawiania jedzenia. Kiedy będziemy rozmawiać ze znajomymi, aplikacja sama to zaproponuje. Oczywiście nie będziemy musieli opuszczać aplikacji, żeby zapłacić za wybrane przez nas posiłki.

 

Żeby nie zostać w tyle, należy śledzić trendy i zmiany, jakie zachodzą w naszym otoczeniu. Ciągła ekspansja Facebooka na nowe obszary może przynieść kolejne zmiany w naszym postrze-ganiu mediów społecznościowych i sposobów na komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Portal Zuckerberga nieustannie rozwija swoje funkcje, co może zaowocować efektami jeszcze ciekawszymi niż do tej pory.

 

Skontaktuj się z nami zapytaj@sofine.pl
+48 91 382 56 25