inspi
racje

Ilu Polaków znajdziemy na Facebooku?

Social media stały się dla nas czymś tak naturalnym, jak dla naszych dziadków gazety czy dziennik telewizyjny. Korzystamy z nich bezwiednie. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest oczywiście Facebook. Duża część z nas myśląc o mediach społecznościowych, tak naprawdę ma na myśli właśnie jego.

 

Popularność nie jest wieczna, więc co jakiś czas pojawiają się kolejne głosy wieszczące koniec ery “Fejsa”. Serwis Zuckerberga zdaje się nie oglądać na tego typu opinie. Co kwartał publikuje raporty związane z liczbą swoich użytkowników. Kiedy spojrzymy na dane dotyczące polskiego internetu, naszym oczom jawi się trend wzrostowy.

 

W serwisie nie tylko rejestruje się coraz więcej użytkowników (w ciągu 6 miesięcy 2016 roku liczba użytkowników wzrosła o 1 milion), lecz również staje się jednym z ważniejszych kanałów reklamowych dla marek. Według Sotrendera, to ten kanał był najszybciej rosnącym obszarem reklamy w internecie.

 

źródło: Market Snapshot Poland Q4 2016 

 

Czego jeszcze dowiadujemy się z podsumownia? Spośród 15 milionów polskich użytkowników, aż 73% (ponad 11 milionów) odwiedza portal Marka Zuckerberga codziennie. Osoby obecne na Facebooku stanowią 64% korzystających z internetu w naszym kraju. To ogromna rzesza potencjalnych klientów o określonych potrzebach, poglądach i zainteresowaniach.

 

źródło: Market Snapshot Poland Q4 2016 ​

 

Ponad 9,6 miliona Polaków codziennie loguje się na swój profil za pośrednictwem telefonu lub tabletu. To za ich pomocą najszybciej sprawdzamy co wrzucają nasi znajomi lub polubione przez nas marki. A jakie nowe dla siebie marki i produkty Polacy odkrywają na Facebooku? Najpopularniejsze kategorie to kosmetyki, technologie, rozrywka i podróże. 3 na 5 Polaków odkrywa na platformie nowy produkt!

 

źródło: Market Snapshot Poland Q4 2016 

 

Świetnie zdajemy sobie sprawę, że Facebook zmienia się nieustannie, a jego pozycja wśród osób odpowiedzialnych za marketing wciąż rośnie. Nie pozostajemy w tyle. Szkolimy się i śledzimy trendy, by umożliwić naszym klientom i ich markom efektywne wykorzystanie potencjału płynącego z prowadzenia komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych z naciskiem na rodzinę Facebooka. Zajrzyj do portfolio i sprawdź nasze case studies.

Skontaktuj się z nami zapytaj@sofine.pl
+48 91 433 00 58